Czosnkowe zapiekanki z pieczarką




         Kto pamięta zapiekanki z lato 90 tych , bo ja bardzo dobrze pamiętam jak się kupowało w sklepiku szkolnym , bądź w budce z zapiekankami , smak bym niesamowity , i czasem tęsknie za nim , więc stwierdziłam że zrobię zapiekanki ale troszkę inne nie te z mojego dzieciństwa , smakowały równie dobrze i zostały zjedzone wszystkie jakie zrobiłam .

Składniki 

2 bagietki ( bądź małe  długie bułeczki 6 sztuk )
pęczek szczypioru 
2 łyżki masła ( dobrej jakości )
ząbek czosnku 
1 papryka 
2 szt kabanosa 
10 pieczarek 
20 dag sera ( twardego )
sól 
pierz 

Wykonanie 

Do miski przekładam nasze masło , posiekany szczypior , czosnek , doprawiam do smaku solą pieprzem i smaruje nasze przekrojone bułki , następnie na rozgrzana patelnie przekładam posiekane pieczarki oraz naszego kabanosa w kostkę , i przesmażamy razem 10 minut  często mieszając aby się nie przypaliło , po przesmażeniu wykładam na nasze wysmarowane masłem bułki przesmażony farsz .
Kiedy farsz mamy wyłożony , ścieramy ser żółty na drobnych oczkach i posypuję nasze zapiekanki i dłonią dociskam do naszej bułki , tak aby nie obsypywał się za mocno , następnie wstawiam do rozgrzanego piekarnika na 10 minut na 160 stopni , po tym czasie gotowe do podania , na gorąco smakują super .

                                                                          Smacznego 

Komentarze

Popularne posty