Świąteczny makowiec





      Kolejna rozgrzewka z cyklu  , niebawem ŚWIĘTA , dzisiaj zapraszam na bardzo smaczną roladę makową .
 To ciasto ma dla mnie szczególne znaczenie , i nie może jego zabraknąć na stole świątecznym , jako dziecko 8 letnie wyczekiwałam kiedy mój tata je przygotuje , piekł zawsze pyszne , teraz kiedy jestem już dorosła i daleko od domu , piekę makowca mojej córce , opowiadając jej jaką to ciasto ma historię i mam nadzieje że moja córka także przekaże tą historię swoim dzieciom .

Składniki 

3 szklanki mąki ( typ 405 ) ( 1 szklanka do podsypania )
1 jajko 
cukier waniliowy delecta 
30 g drożdży świeżych 
4 łyżki cukru 
0,25 ml mleka 
0,5 kg cukru pudru
5 łyżek wody gorącej  
masa makowa ( ja użyłam gotową ) 
1 żółtko 
posypka smak owocowy delecta

Wykonanie 

Do miski wsypujemy mąkę ,dodaję jajko , cukier waniliowy , podgrzane mleko , oraz drożdże rozpuszczone z cukrem , kiedy mamy wszystkie składniki dodane , zaczynam łączyć składniki aż zacznie powstawać nam jedno lita kulka ciasta , podsypuję troszkę mąką , zakrywam ścierką i odstawiam w ciepłe miejsce na 55 minut .
Po tym czasie kiedy ciasto nam ładnie wyrosło , dzielę na dwie części , jedną wykładam na podsypaną stolnicę i rozwałkuję na placka o grubości 1 cm i wykładam połowę masy makowej , następnie zwijam w roladę i przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia , z drugim kawałkiem ciasta tak samo postępuje . Jak mamy przygotowane rolady makowe , odstawiam na 30 minut pod przykryciem do wyrośnięcia , po tym czasie rozbijam żółtko i smaruje nasze ciasto na wierzchu , wstawiam do rozgrzanego piekarnika na 160 stopni na 20 minut , grzanie góra dół .
 Kiedy makowce nam się pieką robimy lukier , do miski wsypuję cukier puder , 5 łyżek gorącej wody , mieszam dokładnie , jak lukier jest za bardzo gęsty można dodać troszkę wody .
Jak makowiec nam się już upiekł , wykładamy i polewamy lukrem i posypujemy kolorową posypką delecty . 
Pozostawiamy do wystudzenia .





                                     Smacznego oraz Wesołych Świąt 


Przepis na wypiek… ot tak… prosto z serca!

Komentarze

Popularne posty